Thursday, December 5, 2013

Hadiah Persahabatan


 KISAH KITA

Masih terpahat waktu itu,
Kita membuka langkah,
Berjanji sumpah,
Menguntai rantaian Ukhwah,
Sambil tangan menadah,
tanda syukur pada Allah,
Tanpa rasa akan terpisah..

Masih terpahat waktu itu,
Kau, aku dan juga kami,
Berlari mengejar mimpi,
Berlajan membayang pelangi,
Berpimpin hati dan budi,
Mengenal sucinya nurani,
Tentang perhubungan ini,
Sungguh aku merasakan ianya suci,
Sesuci embun dipanyungi hari,
Sejuk menggetar sanubari..

Masih terpahat waktu itu,
Laparku dibayar,
Sunyiku dilayar,
Sakitku menghindar,
Kerana kalian yang bernama teman,
Mengisi semua kenangan,

Kini pahatku seakan longgar,
Rapuh...

Lekuk itu semakin dalam,
Tawa kalian semakin suram,
Bayangnya tenggelam kelam.


created by,
Syakir Shaili
Mu'tah University, el-Karak The Hashimate Kingdom of Jordan
B.A (Hons) Fiqh Wa al-ushul (Jurisprudence)

.....................................................................................................................

Rindu Bertamu di Ardu Barokah !!

Aku doakan Sahabat sentiasa bahagia,
Bersama mengejar cita-cita,
Walau kita di cemburui masa,
Andai takdir kita kan kembali bersama.

Sungguh aku Rindu,
Bertemu kalian seperti dulu,
Andai aku pergi dulu,
ku mohon Doa iringi Aku...

Salam Rindu dari Jauh
Uhibbukum Fillah !!



No comments: